SANCITY 12LF CNG
SANCITY 12LF CNG
Autobus niskopodłogowy o długości 12 m zasilany sprężonym gazem ziemnym CNG, przeznaczony jest do obsługi miejskiego ruchu pasażerskiego. Skonstruowany w odpowiedzi na zainteresowanie przewoźników z poszczególnych miast pojazdami z zastosowanymi napędami alternatywnymi. Eksploatacja tego typu autobusów przyczynia się do poprawy jakości środowiska naturalnego, a przez to do redukcji tak dokuczliwego w ostatnich latach smogu. Paliwo zmagazynowane jest w czterech butlach kompozytowych o pojemności 320 dm3 każda, umieszczonych wzdłużnie na dachu autobusu.
Rama kratownicowa przestrzenna, integralnie związana ze szkieletem nadwozia, wykonana ze stali nierdzewnej.
Układ napędowy
Silnik: CUMMINS L9NE6E320 EURO VI, moc 235 kW (320KM).
Skrzynia biegów: automatyczna z retarderem hydraulicznym.
Zespoły jezdne
Tylny most: ZF.
Oś przednia: ZF, zawieszenie niezależne.
Koła jezdne: ogumienie 275/70 R22,5.
System ECAS z funkcją przyklęku
Hamulce
Roboczy: pneumatyczny, tarczowy, z układem EBS.
Postojowy: mechaniczny, sprężynowy, działający na koła tylne.
Układ kierowniczy
Przekładnia kierownicza: ze wspomaganiem hydraulicznym.
Kolumna kierownicza: regulowana.
Układ elektryczny
24V, minus na masie, szyna CAN, program sterujący KIBES 32, dwa akumulatory po 225 Ah.
Zbiornik paliwa
Cztery butle kompozytowe o pojemności 320 dm3 każda.
Konstrukcja nadwozia wykonana z profili prostokątnych ze stali nierdzewnej, łączonych ze sobą za pomocą spawania. Poszycia zewnętrzne z paneli aluminiowych (pas podokienny) oraz tworzyw sztucznych (ściany przodu i tyłu, dach), klejone do szkieletu. Klapy boczne aluminiowe.
Ogrzewanie
Agregat wodny połączony z układem chłodzenia silnika + konwektory + nagrzewnice.
Wentylacja
Wywietrzniki dachowe sterowane elektrycznie oraz okna przesuwne, zespół wentylacyjny w ścianie przodu oraz wentylatory elektryczne (nawiewowy i wyciągowy) w dachu.
Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej
Drzwi pasażerskie
Układ 2-2-2. Przednie, środkowe i tylne dwuskrzydłowe, otwierane do wewnątrz autobusu, sterowane elektropneumatycznie ze stanowiska kierowcy.
Lusterka zewnętrzne
Sterowane elektrycznie, podgrzewane.
Liczba miejsc pasażerskich: siedzących 25 – 39, ogółem 92 – 94.
Fotele pasażerskie z tworzywa z miękkimi wkładkami.
Sufit wykończony płytami kompozytowymi, ściany boczne pokryte płytami laminowanymi, podłoga pokryta wykładziną antypoślizgową.
Kabina kierowcy półotwarta z drzwiczkami oraz z pulpitem FAP+.
Naprzeciwko drzwi środkowych duży pomost z miejscami stojącymi oraz ze stanowiskiem dla wózka inwalidzkiego.
W drzwiach środkowych ręcznie rozkładana platforma wjazdowa dla wózka inwalidzkiego.
Poręcze malowane proszkowo.
– Silnik: L9NE6E 280 EURO VI, moc 209 kW (280 KM)
– Oś przednia: ZF, belka sztywna
– Klimatyzacja stanowiska pracy kierowcy
– Fotel kierowcy podgrzewany elektrycznie
– Okna uchylne
– Szyba przednia klejona ze szkła wielowarstwowego, dzielona w pionie
– Poszycia dzielone w pionie i poziomie
– Poszycia boczne kręcone, demontowalne
– Poręcze chromoniklowe
– Układ centralnego smarowania
– Układ uzupełnienia oleju
– System monitorowania ciśnienia i temperatury w oponach
– Automatyczny system gaszenia pożaru w komorze silnika
– Inteligentny ogranicznik prędkości
– System monitorowania przestrzeni pasażerskiej
– System zapowiedzi głosowych
– System zliczania pasażerów
– Automat biletowy
– Stolik do montażu kasy fiskalnej
– WiFi
– Zestaw informacyjny tablic diodowych i kasowników
– Alkomat
– Immobilizer
– Kontrola trakcji ESC
– Automatyczne światła mijania
– System odzyskiwania energii (rekuperacja)
– Dodatkowe akumulatory 2x75Ah
Katarzyna Biodrowicz - Biłas
Kierownik Działu Handlu i Marketingu