SANCITY 10 LF

Autobus miejski, niskopodłogowy, 10-metrowy

SANCITY 10 LF

Autobus niskopodłogowy o długości 10 m opracowany w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie krajowych przedsiębiorstw komunikacji miejskiej, poszukujących pojazdów do realizacji przewozów na liniach o mniejszym natężeniu ruchu oraz w terenie o zwartej i ciasnej zabudowie, utrudniającej manewrowanie.
Jest to kolejny model modułowej rodziny autobusów o wspólnej nazwie SANCITY przeznaczonych do obsługi miejskiego i podmiejskiego ruchu pasażerskiego.
Możliwość obniżenia stopni wejściowych za pomocą systemu ECAS sprawia, że pasażerowie mają bardzo łatwy i wygodny dostęp do wnętrza autobusu. W pojeździe zastosowano wiele nowoczesnych rozwiązań, które czynią podróżowanie nim bezpiecznym i komfortowym.

Specyfikacja technicznaTechnical specification

Rama kratownicowa przestrzenna, integralnie związana ze szkieletem nadwozia, wykonana ze stali nierdzewnej.
Układ napędowy
Silnik: CUMMINS B6,7E6E280B EURO VI, moc 204 kW (277 KM).
Skrzynia biegów: automatyczna z retarderem hydraulicznym.
Zespoły jezdne
Tylny most: ZF.
Oś przednia: ZF, zawieszenie niezależne.
Koła jezdne: ogumienie 275/70 R22,5.
System ECAS z funkcją przyklęku
Hamulce
Roboczy: pneumatyczny, tarczowy, z układem EBS.
Postojowy: mechaniczny, sprężynowy, działający na koła tylne.
Układ kierowniczy
Przekładnia kierownicza: ze wspomaganiem hydraulicznym.
Kolumna kierownicza: regulowana.
Układ elektryczny
24V, minus na masie, szyna CAN, system sterujący KIBES 32, dwa akumulatory po 225 Ah.

Konstrukcja nadwozia wykonana z profili prostokątnych ze stali nierdzewnej, łączonych ze sobą za pomocą spawania. Poszycia zewnętrzne z paneli aluminiowych (pas podokienny) oraz tworzyw sztucznych (ściany przodu i tyłu, dach), klejone do szkieletu. Klapy boczne aluminiowe.
Ogrzewanie
Agregat wodny połączony z układem chłodzenia silnika + konwektory + nagrzewnice.
Wentylacja
Wywietrzniki dachowe sterowane elektrycznie oraz okna przesuwne, zespół wentylacyjny w ścianie przodu oraz wentylatory elektryczne (nawiewowy
i wyciągowy) w dachu.
Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej
Drzwi pasażerskie
Układ 2-2-2.
Przednie, środkowe i tylne dwuskrzydłowe, otwierane do wnętrza autobusu, sterowane elektropneumatycznie ze stanowiska kierowcy.
Lusterka zewnętrzne
Sterowane elektrycznie, podgrzewane.

Liczba miejsc pasażerskich: siedzących 15 – 26, stojących 53 – 81, ogółem 79 – 96.
Fotele pasażerskie z tworzywa z miękkimi wkładkami.
Sufit wykończony płytami kompozytowymi, ściany boczne pokryte płytami laminowanymi, podłoga pokryta wykładziną antypoślizgową.
Kabina kierowcy półotwarta z drzwiczkami oraz z pulpitem FAP+.
Naprzeciwko drzwi środkowych duży pomost z miejscami stojącymi oraz ze stanowiskiem dla wózka inwalidzkiego.
W drzwiach środkowych ręcznie rozkładana platforma wjazdowa dla wózka inwalidzkiego.
Poręcze malowane proszkowo.

– Silnik: CUMMINS B6.7E6E250B EURO VI, moc 182 kW (247 KM)
– Oś przednia: ZF, belka sztywna
– Klimatyzacja stanowiska pracy kierowcy
– Fotel kierowcy podgrzewany elektrycznie, obrotowy
– Okna uchylne
– Szyba przednia klejona ze szkła wielowarstwowego, dzielona w pionie
– Poszycia dzielone w pionie i poziomie
– Poszycia boczne kręcone, demontowalne
– Poręcze chromoniklowe
– Układ centralnego smarowania
– Układ uzupełnienia oleju
– System monitorowania ciśnienia i temperatury w oponach
– Automatyczny system gaszenia pożaru w komorze silnika.
– Inteligentny ogranicznik prędkości
– System monitorowania przestrzeni pasażerskiej
– System zapowiedzi głosowych
– System zliczania pasażerów
– Automat biletowy
– Stolik do montażu kasy fiskalnej.
– WiFi
– Zestaw informacyjnych tablic diodowych i kasowników
– Alkomat
– Immobilizer
– Kontrola trakcji ESC
– Automatyczne światła mijania
– System odzyskiwania energii (rekuperacja)
– Dodatkowe akumulatory 2x75Ah

Osoby odpowiedzialne za sprzedażPeople responsible for sales

 

Mateusz Bieniasz

Mateusz Bieniasz

Regionalny Manager Sprzedaży