Oświadczenie Zarządu AUTOSAN sp. z o. o.
W odniesieniu do ostatnich publikacji medialnych, zawierających niezgodne ze stanem rzeczywistym informacje odnoszące się bezpośrednio do działalności AUTOSAN sp. z o.o., godzące w dobre imię Spółki oraz rzutujące na bieżącą działalność operacyjną przedsiębiorstwa, Zarząd Spółki przedstawia swoje stanowisko w w/w sprawie.
Informujemy, że AUTOSAN sp. z o. o. prowadzi swoją działalność operacyjną realizując posiadane zobowiązania kontraktowe. Na chwilę obecną kontrakty te obejmują ok. 90 szt. autobusów. W ostatnim czasie Zarząd Spółki przedstawił Zamawiającym aktualne terminy dostaw zakontraktowanych autobusów. Wszyscy Zamawiający oświadczyli, że chcą realizować podpisane umowy. Nie ma również zagrożenia dotyczącego przerwania dostaw kluczowych materiałów przeznaczonych do produkcji autobusów. Jeszcze w tym roku planujemy, że fabrykę w Sanoku opuści 25 pojazdów tj.: 1 autobus dla Szczytna (zakończenie realizacji kontraktu), 2 gazowe autobusy dla Przemyśla (zakończenie realizacji kontraktu), 10 autobusów dla Krakowa (zakończenie realizacji kontraktu), 12 autobusów dla 2 RBLog. Informacje dotyczące zrealizowanych już umów publikowane są na stronie internetowej Spółki.
AUTOSAN sp. z o.o. na bieżąco analizuje specyfikacje istotnych warunków zamówienia wszystkich postępowań przetargowych ogłaszanych na autobusy odpowiadające tym, które Spółka posiada w swojej ofercie handlowej. Analizy dokonywane są pod kątem możliwości technicznych i ekonomicznych. Na bieżąco podejmowane są też decyzje dotyczące udziału w przetargach. Prowadzone są również prace dokumentacyjne i wdrożeniowe w zakresie autobusów z napędami alternatywnymi, w tym autobusów elektrycznych.
Odnosząc się do realizacji postępowania przetargowego ogłoszonego przez Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” w Rzeszowie, podawanego przez media jako przykład wadliwej działalności zakładu, informujemy co następuje:
• termin realizacji zamówienia w w/w postępowaniu wynikający z zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia określony był na 28.02.2019 r.,
• mimo złożenia przez AUTOSAN jedynej i najkorzystniejszej oferty w przetargu, Zamawiający nie mógł podpisać umowy bezpośrednio po rozstrzygnięciu postępowania w związku z długotrwałą procedurą badania i oceny ofert (tzw. kontrolą uprzednią) prowadzoną przez Urząd Zamówień Publicznych,
• kontrakt nie został zawarty z powodu unieważnienia postępowania przez Zamawiającego na podstawie art. 93 ust.1 pkt.7 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych jako postępowania obarczonego niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie umowy dostawy z przyczyn niezależnych od AUTOSAN sp. o.o.
Odnosząc się do oskarżeń dotyczących polityki płacowej, Zarząd AUTOSAN sp. z o.o. informuje, że wszelkie podejmowane decyzje, pomimo faktu, że mają na uwadze dobro Spółki i jej pracowników, muszą mieć na względzie także możliwości ekonomiczne zakładu. Zarząd jest w stałym kontakcie ze stroną społeczną w celu wypracowania jak najkorzystniejszych warunków pracy i płacy w Spółce.
Ponadto, Zarząd informuje, że jest w końcowej fazie negocjacji prowadzonych od miesiąca lipca br. ze związkami zawodowymi działającymi w fabryce dotyczących uchwalenia Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy. Po odkupieniu zakładu jako zorganizowanej części przedsiębiorstwa od Syndyka masy upadłościowej w AUTOSAN sp. z o.o. nie było obowiązującego ZUZP. Zakończenie w/w negocjacji było i jest planowane na koniec bieżącego miesiąca.
Zarząd jest zawsze otwarty na dialog oraz krytykę i nie podejmuje jakichkolwiek działań mających na celu utrudnienie pracownikom realizacji przysługujących im praw, również tych dotyczących wyrażania swojej opinii. Dlatego też od września br. wprowadziliśmy m.in. tzw. „skrzynki pomysłów”, poprzez które wszyscy pracownicy mogą zgłaszać uwagi i propozycje dotyczące poprawy efektywności procesu produkcyjnego realizowanego w Spółce.
Jesteśmy przekonani, że razem z pracownikami jesteśmy w stanie konstruktywnie rozmawiać i podejmować działania na rzecz naszego wspólnego dobra, jakim jest AUTOSAN.