SANCITY 12LFE

Autobus miejski z napędem elektrycznym

SANCITY 12LFE

Zeroemisyjny, w pełni elektryczny autobus niskopodłogowy o długości 12 m przeznaczony do eksploatacji w dużych miastach, na regularnych liniach miejskich. Porusza się bardzo cicho, nie emituje żadnych spalin, przez co jest przyjazny mieszkańcom miast oraz środowisku naturalnemu. Jest wolny od wibracji, co znacząco poprawia komfort podróżowania.
Zamontowane komponenty (klimatyzacja, automatyczny system gaszenia pożaru w komorze silnika itp.) zapewniają bezpieczeństwo i wygodę pasażerom. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii autobus na jednym ładowaniu przejeżdża nawet 350 km. Jest to kolejny model modułowej rodziny autobusów o wspólnej nazwie SANCITY z napędem alternatywnym.

Specyfikacja technicznaTechnical specification

Rama kratownicowa przestrzenna, integralnie związana ze szkieletem nadwozia, wykonana ze stali nierdzewnej.
Układ napędowy
Silnik: TM4, usytuowany z tyłu autobusu za osią, synchroniczny o mocy do 258 kW,
z rekuperacją.
Magazyn energii
Baterie litowo jonowe NMC: BMZ Polska lub IMPACT, pojemność max 400 kWh, usytuowany na dachu oraz na zwisie tylnym.
Ładowanie
Plug in, gniazdo CCS Combo 2, zlokalizowane za 3 drzwiami z prawej strony pojazdu. Ładowanie prądem DC lub AC dzięki ładowarce zainstalowanej w autobusie.
Zespoły jezdne
Tylny most: ZF.
Oś przednia: ZF, zawieszenie niezależne.
Koła jezdne: ogumienie 275/70 R22,5.
System ECAS z funkcją przyklęku
Hamulce
Roboczy: pneumatyczny, tarczowy, z układem EBS/ABS/ASR.
Postojowy: mechaniczny, sprężynowy, działający na koła tylne.
Układ elektryczny
24V, szyna CAN, program sterujący KIBES 32, 2 akumulatory po 225 Ah.

Konstrukcja nadwozia wykonana z profili prostokątnych ze stali nierdzewnej, łączonych ze sobą za pomocą spawania. Poszycia zewnętrzne z paneli aluminiowych (pas podokienny) oraz tworzyw sztucznych (ściany przodu i tyłu, dach), klejone do szkieletu. Klapy boczne aluminiowe.
Ogrzewanie
Hybrydowe (elektryczno – paliwowe) agregat wodny połączony
z konwektorami i nagrzewnicami. Wykorzystujący ciepło odpadowe z układu chłodzenia silnika i urządzeń elektroenergetycznych.
Wentylacja
Okna przesuwne, zespół wentylacyjny w ścianie przodu oraz wentylatory elektryczne (nawiewowy i wyciągowy) w dachu.
Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej
Drzwi pasażerskie
Układ 2-2-2. Dwuskrzydłowe, otwierane do wewnątrz autobusu.
Lusterka zewnętrzne
Sterowane elektrycznie, podgrzewane.

Liczba miejsc pasażerskich: siedzących 22 – 29, ogółem do 89 – całkowita ilość miejsc uzależniona od ilości baterii.
Fotele pasażerskie z tworzywa z miękkimi wkładkami.
Sufit pokryty płytami kompozytowymi, ściany boczne pokryte płytami laminowanymi.
Kabina kierowcy półotwarta z drzwiczkami oraz z pulpitem FAP MVP.
Naprzeciwko drzwi środkowych duży pomost z miejscami stojącymi oraz ze stanowiskiem dla wózka inwalidzkiego.
W drzwiach środkowych ręcznie rozkładana platforma wjazdowa dla wózka inwalidzkiego.
Poręcze malowane proszkowo.

– Oś przednia: ZF, belka sztywna
– Klimatyzacja stanowiska kierowcy
– Fotel kierowcy podgrzewany elektrycznie
– Okna uchylne
– Szyba przednia klejona ze szkła wielowarstwowego, dzielona w pionie
– Poszycia dzielone w pionie i poziomie
– Gniazdo Plug in CCS Combo 2 zlokalizowane za 1 drzwiami
– Kabina kierowcy typu zamkniętego
– Układ centralnego smarowania
– System monitorowania ciśnienia i temperatury w oponach
– System unikania kolizji
– Automatyczny system gaszenia pożaru w komorze silnika
– Automatyczne włączanie światła mijania o zmroku
– Inteligentny ogranicznik prędkości
– Tempomat
– Blokada alkoholowa/ Immobiliser
– System informacji pasażerskiej
– System ładowania pantografem
– System kondycjonowania baterii
– Baterie LTO
– Kontrola trakcji ESC

Osoby odpowiedzialne za sprzedażPeople responsible for sales

 

Mateusz Bieniasz

Mateusz Bieniasz

Regionalny Manager Sprzedaży