Autobus SANCITY 12LFH

Nowy polski zeroemisyjny autobus wodorowy przeznaczony do obsługi miejskiego ruchu pasażerskiego.

Pobierz prospekt (PDF)

Rama kratownicowa przestrzenna, integralnie związana ze szkieletem nadwozia, wykonana ze stali nierdzewnej.

Układ napędowy

  • Silnik: TM4, usytuowany z tyłu autobusu za osią, synchroniczny o mocy do 253 kW, z rekuperacją.

Magazyn energii

  • Baterie litowo-tytanowe LTO IMPACT, pojemność do 45 kWh, usytuowany na zwisie tylnym.
  • Ogniwo wodorowe 70kW.

Ładowanie

  • Plug in, gniazdo CCS Combo 2, zlokalizowane za 3 drzwiami z prawej strony pojazdu.
  • Ładowanie prądem DC.

Zespoły jezdne

  • Tylny most: ZF.
  • Oś przednia: ZF, zawieszenie niezależne.
  • Koła jezdne: ogumienie 275/70 R22,5.

System ECAS z funkcją przyklęku

Hamulce

  • Roboczy: pneumatyczny, tarczowy, z układem EBS/ABS/ASR
  • Postojowy: mechaniczny, sprężynowy, działający na koła tylne.

Układ elektryczny

  • 24V, szyna CAN, program sterujący KIBES 32, 2 akumulatory po 225 Ah.

Zbiornik paliwa

  • Cztery butle kompozytowe o pojemności 320 dm3 każda.

Konstrukcja nadwozia wykonana z profili prostokątnych ze stali nierdzewnej, łączonych ze sobą za pomocą spawania. Poszycia zewnętrzne z paneli aluminiowych (pas podokienny) oraz tworzyw sztucznych (ściany przodu i tyłu, dach), klejone do szkieletu. Klapy boczne aluminiowe.

Ogrzewanie
Elektryczne: agregat wodny połączony z konwektorami i nagrzewnicami, wykorzystujący ciepło odpadowe z układu chłodzenia ogniwa paliwowego i urządzeń elektroenergetycznych.

Wentylacja
Wywietrzniki dachowe sterowane elektrycznie oraz okna przesuwne, zespół wentylacyjny w ścianie przodu oraz wentylatory elektryczne (nawiewowy i wyciągowy) w dachu.

Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej

Drzwi pasażerskie
Układ 2-2-2. Dwuskrzydłowe, otwierane do wewnątrz autobusu.

  • Liczba miejsc pasażerskich: siedzących 26 – 40, ogółem do 85.
  • Fotele pasażerskie z tworzywa z miękkimi wkładkami.
  • Sufit pokryty płytami kompozytowymi, ściany boczne pokryte płytami laminowanymi.
  • Kabina kierowcy półotwarta z drzwiczkami oraz z pulpitem FAP MVP.
  • Naprzeciwko drzwi środkowych duży pomost z miejscami stojącymi oraz ze stanowiskiem dla wózka inwalidzkiego.
  • W drzwiach środkowych ręcznie rozkładana platforma wjazdowa dla wózka inwalidzkiego.
  • Poręcze malowane proszkowo.
  • Oś przednia: ZF, belka sztywna
  • Klimatyzacja stanowiska kierowcy
  • Fotel kierowcy podgrzewany elektrycznie
  • Okna uchylne
  • Szyba przednia klejona ze szkła wielowarstwowego, dzielona w pionie
  • Poszycia dzielone w pionie i poziomie
  • Gniazdo Plug in CCS Combo 2 zlokalizowane za 1 drzwiami
  • Kabina kierowcy typu zamkniętego – Układ centralnego smarowania
  • System monitorowania ciśnienia i temperatury w oponach
  • Automatyczny system gaszenia pożaru w komorze silnika
  • Automatyczne włączanie światła mijania o zmroku
  • Inteligentny ogranicznik prędkości
  • Tempomat
  • Blokada alkoholowa/ Immobiliser
  • System informacji pasażerskiej
  • System unikania kolizji
  • System kondycjonowania baterii
  • Kontrola trakcji ESC