Autobus SANCITY 12LF

Autobus niskopodłogowy o długości 12 m przeznaczony do eksploatacji w dużych miastach, na regularnych liniach miejskich, zwłaszcza tam, gdzie brak możliwości lub nie ma potrzeby użycia autobusów klasy mega. Jest to kolejny model modułowej rodziny autobusów o wspólnej nazwie SANCITY przeznaczonych do obsługi miejskiego i podmiejskiego ruchu pasażerskiego. Możliwość obniżenia stopni wejściowych za pomocą systemu ECAS sprawia, że pasażerowie mają bardzo łatwy i wygodny dostęp do wnętrza autobusu. W pojeździe zastosowano wiele nowoczesnych rozwiązań, które czynią podróżowanie nim bezpiecznym i komfortowym.

Pobierz prospekt (PDF)

Rama kratownicowa przestrzenna, integralnie związana ze szkieletem nadwozia, wykonana ze stali nierdzewnej.

Układ napędowy

  • Silnik: CUMMINS B6,7E6E280B EURO VI, moc 204 kW (277 KM).
  • Skrzynia biegów: automatyczna z retarderem hydraulicznym.

Zespoły jezdne

  • Tylny most: ZF.
  • Oś przednia: ZF, zawieszenie niezależne.
  • Koła jezdne: ogumienie 275/70 R22,5.

System ECAS z funkcją przyklęku

Hamulce

  • Roboczy: pneumatyczny, tarczowy, z układem EBS.
  • Postojowy: mechaniczny, sprężynowy, działający na koła tylne.

Układ kierowniczy

  • Przekładnia kierownicza: ze wspomaganiem hydraulicznym.
  • Kolumna kierownicza: regulowana.

Układ elektryczny

  • 24V, minus na masie, szyna CAN, program sterujący KIBES 32, dwa akumulatory po 225 Ah.

Konstrukcja nadwozia wykonana z profili prostokątnych ze stali nierdzewnej, łączonych ze sobą za pomocą spawania. Poszycia zewnętrzne z paneli aluminiowych (pas podokienny) oraz tworzyw sztucznych (ściany przodu i tyłu, dach), klejone do szkieletu. Klapy boczne aluminiowe.

Ogrzewanie
Agregat wodny połączony z układem chłodzenia silnika + konwektory + nagrzewnice.

Wentylacja
Wywietrzniki dachowe sterowane elektrycznie oraz okna przesuwne, zespół wentylacyjny w ścianie przodu oraz wentylatory elektryczne (nawiewowy i wyciągowy) w dachu.

Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej.

Drzwi pasażerskie
Układ 2-2-2.
Przednie, środkowe i tylne dwuskrzydłowe, otwierane do wewnątrz autobusu, sterowane elektropneumatycznie ze stanowiska kierowcy.

Lusterka zewnętrzne
Sterowane elektrycznie, podgrzewane.

  • Liczba miejsc pasażerskich: siedzących 26 – 40, stojących 58 – 79, ogółem 98 – 105.
  • Fotele pasażerskie z tworzywa z miękkimi wkładkami.
  • Sufit wykończony płytami kompozytowymi, ściany boczne pokryte płytami laminowanymi, podłoga pokryta wykładziną antypoślizgową.
  • Kabina kierowcy półotwarta z drzwiczkami oraz z pulpitem FAP+.
  • Naprzeciwko drzwi środkowych duży pomost z miejscami stojącymi oraz ze stanowiskiem dla wózka inwalidzkiego.
  • W drzwiach środkowych ręcznie rozkładana platforma wjazdowa dla wózka inwalidzkiego.
  • Poręcze malowane proszkowo.
  • Silnik: CUMMINS B6.7E6E250B EURO VI, moc 182 kW (247 KM)
  • Oś przednia: ZF, belka sztywna
  • Klimatyzacja stanowiska pracy kierowcy
  • Fotel kierowcy podgrzewany elektrycznie
  • Okna uchylne
  • Szyba przednia klejona ze szkła wielowarstwowego, dzielona w pionie
  • Poszycia dzielone w pionie i poziomie
  • Poszycia boczne kręcone, demontowalne
  • Poręcze chromoniklowe
  • Układ centralnego smarowania
  • Układ uzupełnienia oleju
  • System monitorowania ciśnienia i temperatury w oponach
  • Automatyczny system gaszenia pożaru w komorze silnika
  • Inteligentny ogranicznik prędkości
  • System monitorowania przestrzeni pasażerskiej
  • System zapowiedzi głosowych
  • System zliczania pasażerów
  • Automat biletowy
  • Stolik do montażu kasy fiskalnej
  • WiFi
  • Zestaw informacyjnych tablic diodowych i kasowników
  • Alkomat
  • Immobilizer
  • Kontrola trakcji ESC
  • Automatyczne światła mijania
  • System odzyskiwania energii (rekuperacja)
  • Dodatkowe akumulatory 2x75Ah