Autobus międzymiastowy o długości 10,8 m o sprawdzonej konstrukcji, przeznaczony do obsługi ruchu międzymiastowego i podmiejskiego oraz do zadań specjalistycznych. Różnorodne aplikacje autobusu są możliwe dzięki urozmaiconemu wykorzystaniu wnętrza, zmianom w zakresie wykonania podłogi, ścian działowych i drzwi oraz odpowiednio dobranemu wyposażeniu.
Zmienność konfiguracyjna pozwala na maksymalne wykorzystanie pojazdu w zależności od potrzeb niemal każdego przedsiębiorstwa transportu publicznego, zarówno na krótszych jak i na dłuższych trasach.
Wygodne fotele, klimatyzacja i wiele innych urządzeń montowanych w autobusie LIDER 10 zapewniają bezpieczeństwo i komfort podróżowania dla pasażerów oraz komfort pracy kierowcy.
Spośród wersji przeznaczonych do zadań specjalnych dużą popularnością cieszy się autobus dla ośrodków szkolenia kierowców, wyposażony w siedzenie i panel sterowania dla instruktora, dodatkowe lusterka i pedały oraz odpowiednie oznakowanie zewnętrzne.

Rama podłużnicowo-kratownicowa przestrzenna, integralnie związana ze szkieletem nadwozia, wykonana ze stali nierdzewnej.
Układ napędowy
- Silnik: CUMMINS B6.7E6E320C EURO VI, moc 233 kW (317 KM).
- Skrzynia biegów: manualna z retarderem elektromagnetycznym.
Zespoły jezdne
- Tylny most: ZF.
- Oś przednia: ZF, zawieszenie niezależne.
- Koła jezdne: ogumienie 10R22,5.
Hamulce
- Roboczy: pneumatyczny, tarczowy, z układem EBS/ESC.
- Postojowy: mechaniczny, sprężynowy, działający na koła tylne.
System ECAS
Układ kierowniczy
- Przekładnia kierownicza: ze wspomaganiem hydraulicznym.
- Kolumna kierownicza: regulowana ze zintegrowanym przełącznikiem świateł.
Układ elektryczny
- 24V, minus na masie, szyna CAN, program sterujący KIBES 32, dwa akumulatory po 205 Ah.
Konstrukcja nadwozia wykonana z profili prostokątnych ze stali nierdzewnej, łączonych ze sobą za pomocą spawania. Poszycia zewnętrzne z blachy chromoniklowej (pas podokienny) oraz tworzyw sztucznych (ściany przodu
i tyłu, dach), klejone do szkieletu. Klapy boczne aluminiowe.
Ogrzewanie
Agregat wodny połączony z układem chłodzenia silnika + konwektory + nagrzewnice.
Wentylacja
Wywietrzniki dachowe, zespół wentylacyjny w ścianie przodu oraz wentylator elektryczny (wyciągowy) w dachu.
Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej
Drzwi pasażerskie
Przednie i środkowe jednoskrzydłowe, otwierane na zewnątrz, sterowane elektropneumatycznie ze stanowiska kierowcy.
Lusterka zewnętrzne
Sterowane elektrycznie, podgrzewane.
Pojemność przestrzeni bagażowej:
3,4 m3
- Liczba miejsc pasażerskich: siedzących 41-43, stojących 13-15, ogółem 54-58.
- Fotele pasażerskie wysokie, uchylne z podłokietnikami od strony przejścia.
- Sufit tapicerowany, ściany boczne pokryte płytami laminowanymi, podłoga pokryta wykładziną antypoślizgową, półki bagażowe podsufitowe.
- Zestaw audio.
- Automatyczna skrzynia biegów z retarderem
- Układ centralnego smarowania
- System monitorowania ciśnienia i temperatury w oponach
- Automatyczny system gaszenia pożaru w komorze silnika
- Inteligentny ogranicznik prędkości
- Winda do transportu osoby niepełnosprawnej na wózku inwalidzkim oraz miejsce w autobusie do mocowania wózka
- Kamera cofania
- System monitoringu
- Lampy zewnętrzne oświetlające drzwi
- Wyposażenie foteli (stolik + siateczka + zagłówek z logo)
- Fotel pilota
- Fotel kierowcy podgrzewany elektrycznie
- Stolik do montażu kasy fiskalnej
- Ściany boczne tapicerowane
- Instalacja 230 V
- Gniazdo 24 V
- Światła przeciwmgłowe LED z funkcją doświetlenia zakrętów
- CB radio
- Gniazda USB w przestrzeni pasażerskiej
- WiFi
- Zestaw audio-video (odtwarzacz DVD + dwa monitory)
- Lodówka, automat do napojów
- Elektroniczne tablice informacyjne
- Ozdobne kołpaki kół
- Automatyczne światła mijania