LIDER 10

Autobus przeznaczony do obsługi międzymiastowego ruchu pasażerskiego

LIDER 10

Autobus międzymiastowy o długości 10,8 m o sprawdzonej konstrukcji, przeznaczony do obsługi ruchu międzymiastowego i podmiejskiego oraz do zadań specjalistycznych. Różnorodne aplikacje autobusu są możliwe dzięki urozmaiconemu wykorzystaniu wnętrza, zmianom w zakresie wykonania podłogi, ścian działowych i drzwi oraz odpowiednio dobranemu wyposażeniu.
Zmienność konfiguracyjna pozwala na maksymalne wykorzystanie pojazdu w zależności od potrzeb niemal każdego przedsiębiorstwa transportu publicznego, zarówno na krótszych jak i na dłuższych trasach.
Wygodne fotele, klimatyzacja i wiele innych urządzeń montowanych w autobusie LIDER 10 zapewniają bezpieczeństwo i komfort podróżowania dla pasażerów oraz komfort pracy kierowcy.
Spośród wersji przeznaczonych do zadań specjalnych dużą popularnością cieszy się autobus dla ośrodków szkolenia kierowców, wyposażony w siedzenie i panel sterowania dla instruktora, dodatkowe lusterka i pedały oraz odpowiednie oznakowanie zewnętrzne.

Specyfikacja technicznaTechnical specification

Rama podłużnicowo-kratownicowa przestrzenna, integralnie związana ze szkieletem nadwozia, wykonana ze stali nierdzewnej.
Układ napędowy
Silnik: CUMMINS B6.7E6E320C EURO VI, moc 233 kW (317 KM).
Skrzynia biegów: manualna z retarderem elektromagnetycznym.
Zespoły jezdne
Tylny most: ZF.
Oś przednia: ZF, zawieszenie niezależne.
Koła jezdne: ogumienie 10R22,5.
Hamulce
Roboczy: pneumatyczny, tarczowy, z układem EBS/ESC.
Postojowy: mechaniczny, sprężynowy, działający na koła tylne.
System ECAS
Układ kierowniczy
Przekładnia kierownicza: ze wspomaganiem hydraulicznym.
Kolumna kierownicza: regulowana ze zintegrowanym przełącznikiem świateł.
Układ elektryczny
24V, minus na masie, szyna CAN, program sterujący KIBES 32, dwa akumulatory po 205 Ah.

Konstrukcja nadwozia wykonana z profili prostokątnych ze stali nierdzewnej, łączonych ze sobą za pomocą spawania. Poszycia zewnętrzne z blachy chromoniklowej (pas podokienny) oraz tworzyw sztucznych (ściany przodu
i tyłu, dach), klejone do szkieletu. Klapy boczne aluminiowe.
Ogrzewanie
Agregat wodny połączony z układem chłodzenia silnika + konwektory + nagrzewnice.
Wentylacja
Wywietrzniki dachowe, zespół wentylacyjny w ścianie przodu oraz wentylator elektryczny (wyciągowy) w dachu.
Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej
Drzwi pasażerskie
Przednie i środkowe jednoskrzydłowe, otwierane na zewnątrz, sterowane elektropneumatycznie ze stanowiska kierowcy.
Lusterka zewnętrzne
Sterowane elektrycznie, podgrzewane.
Pojemność przestrzeni bagażowej: 3,4 m3

Liczba miejsc pasażerskich: siedzących 41-43, stojących 13-15, ogółem 54-58.
Fotele pasażerskie wysokie, uchylne z podłokietnikami od strony przejścia.
Sufit tapicerowany, ściany boczne pokryte płytami laminowanymi, podłoga pokryta wykładziną antypoślizgową, półki bagażowe podsufitowe.
Zestaw audio.

– Automatyczna skrzynia biegów z retarderem
– Układ centralnego smarowania
– System monitorowania ciśnienia i temperatury w oponach
– Automatyczny system gaszenia pożaru w komorze silnika
– Inteligentny ogranicznik prędkości
– Winda do transportu osoby niepełnosprawnej na wózku inwalidzkim oraz
miejsce w autobusie do mocowania wózka
– Kamera cofania
– System monitoringu
– Lampy zewnętrzne oświetlające drzwi
– Wyposażenie foteli (stolik + siateczka + zagłówek z logo)
– Fotel pilota
– Fotel kierowcy podgrzewany elektrycznie
– Stolik do montażu kasy fiskalnej
– Ściany boczne tapicerowane
– Instalacja 230 V
– Gniazdo 24 V
– Światła przeciwmgłowe LED z funkcją doświetlenia zakrętów
– CB radio
– Gniazda USB w przestrzeni pasażerskiej
– WiFi
– Zestaw audio-video (odtwarzacz DVD + dwa monitory)
– Lodówka, automat do napojów
– Elektroniczne tablice informacyjne
– Ozdobne kołpaki kół
– Automatyczne światła mijania

Galeria zdjęćGallery
Osoby odpowiedzialne za sprzedażPeople responsible for sales

 

Mateusz Bieniasz

Mateusz Bieniasz

Regionalny Manager Sprzedaży