EUROLIDER 9

Autobus przeznaczony do obsługi międzymiastowego ruchu pasażesrkiego

EUROLIDER 9

Autobus międzymiastowy o długości 9 m, przeznaczony do wszelkiego rodzaju przewozów regularnych i okazjonalnych, takich jak obsługa regionalnych linii pasażerskich, przewozów pracowniczych, wycieczek.
Pojazd zaprojektowany z wykorzystaniem wieloletnich doświadczeń zdobytych w czasie produkcji i eksploatacji autobusów rodziny LIDER i TRAMP. Wyróżnia się doskonałą zwrotnością, wysokim współczynnikiem mocy do masy, co w połączeniu z niskimi kosztami eksploatacji i solidną konstrukcją stanowi atuty warte rozważenia w trakcie podejmowania decyzji zakupowych.
W porównaniu ze swoimi poprzednikami, EUROLIDER 9 posiada m. in. zmieniony design oraz zmodernizowane stanowisko pracy kierowcy. Zdecydowanie powiększona szyba przednia stanowi obecnie 65% powierzchni ściany przedniej. Oświetlenie sufitu, przejścia i stopni zmieniono na diodowe (LED), co podniosło trwałość i energooszczędność układu elektrycznego.
Autobus produkowany jest również w wersji przystosowanej do przewozu osób niepełnosprawnych, a także w wersji przeznaczonej do przewozów szkolnych.

Specyfikacja technicznaTechnical specification

Rama kratownicowa przestrzenna integralnie związana ze szkieletem nadwozia, wykonana ze stali nierdzewnej.
Układ napędowy
Silnik: CUMMINS B6.7E6E290C EURO VI, moc 211 kW (287 KM).
Skrzynia biegów: manualna z retarderem elektromagnetycznym.
Zespoły jezdne
Tylny most: DANA.
Oś przednia: ZF, zawieszenie niezależne.
Koła jezdne: ogumienie 285/70 R19,5.
Hamulce
Roboczy: pneumatyczny, tarczowy, z układem EBS/ESC.
Postojowy: mechaniczny, sprężynowy, działający na koła tylne.
System ECAS
Układ kierowniczy
Przekładnia kierownicza: ze wspomaganiem hydraulicznym.
Kolumna kierownicza: regulowana ze zintegrowanym przełącznikiem świateł.
Układ elektryczny
24V, minus na masie, szyna CAN, system sterujący KIBES 32, dwa akumulatory po 200 Ah.

Konstrukcja nadwozia wykonana z profili prostokątnych ze stali nierdzewnej, łączonych ze sobą za pomocą spawania. Poszycia zewnętrzne z blachy chromoniklowej (pas podokienny) oraz tworzyw sztucznych (ściany przodu i tyłu, dach), klejone do szkieletu. Klapy boczne aluminiowe.
Ogrzewanie
Agregat wodny połączony z układem chłodzenia silnika + nagrzewnice.
Wentylacja
Wywietrzniki dachowe, zespół wentylacyjny w ścianie przodu oraz wentylator elektryczny (wyciągowy) w dachu.
Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej
Drzwi pasażerskie
Przednie i środkowe jednoskrzydłowe, otwierane na zewnątrz, sterowane elektropneumatycznie ze stanowiska kierowcy.
Lusterka zewnętrzne
Sterowane elektrycznie, podgrzewane.
Pojemność przestrzeni bagażowej: 2,0 m3

Liczba miejsc pasażerskich: siedzących 39, stojących 19, ogółem 58.
Fotele pasażerskie wysokie, uchylne z podłokietnikami od strony przejścia.
Sufit i ściany boczne pokryte płytami laminowanymi, podłoga pokryta wykładziną antypoślizgową, półki bagażowe podsufitowe.
Zestaw audio.

– Automatyczna skrzynia biegów z retarderem
– Układ centralnego smarowania
– System monitorowania ciśnienia i temperatury w oponach
– Automatyczny system gaszenia pożaru w komorze silnika
– Inteligentny ogranicznik prędkości
– Okna termoizolacyjne
– Winda do transportu osoby niepełnosprawnej na wózku inwalidzkim oraz miejsce w autobusie do mocowania wózka
– Kamera cofania
– System monitoringu,
– Lampy zewnętrzne oświetlające drzwi
– Wyposażenie foteli (stolik + siateczka + zagłówek z logo)
– Fotel pilota
– Fotel kierowcy podgrzewany elektrycznie
– Stolik do montażu kasy fiskalnej
– Sufit i ściany boczne tapicerowane tkaniną
– Instalacja 230 V
– Gniazdo 24V
– Światła przeciwmgłowe LED z funkcją doświetlenia zakrętów
– CB radio
– Gniazda USB w przestrzeni pasażerskiej
– WiFi
– Zestaw audio-video DVD
– Elektroniczne tablice informacyjne
– Ozdobne kołpaki kół
– Automatyczne światła mijania

Galeria zdjęćGallery
Osoby odpowiedzialne za sprzedażPeople responsible for sales

 

Mateusz Bieniasz

Mateusz Bieniasz

Regionalny Manager Sprzedaży