SANCITY 12LFH

Autobus miejski z napędem wodorowym

SANCITY 12LFH

Nowy polski zeroemisyjny autobus wodorowy przeznaczony do obsługi miejskiego ruchu pasażerskiego.

Specyfikacja techniczna

Rama kratownicowa przestrzenna, integralnie związana ze szkieletem nadwozia, wykonana ze stali nierdzewnej.
Układ napędowy
Silnik: TM4, usytuowany z tyłu autobusu za osią, synchroniczny o mocy do 253 kW, z rekuperacją.
Magazyn energii
Baterie litowo-tytanowe LTO IMPACT, pojemność do 45 kWh, usytuowany na zwisie tylnym.
Ogniwo wodorowe 70kW.
Ładowanie
Plug in, gniazdo CCS Combo 2, zlokalizowane za 3 drzwiami z prawej strony pojazdu.
Ładowanie prądem DC.
Zespoły jezdne
Tylny most: ZF.
Oś przednia: ZF, zawieszenie niezależne.
Koła jezdne: ogumienie 275/70 R22,5.
System ECAS z funkcją przyklęku
Hamulce
Roboczy: pneumatyczny, tarczowy, z układem EBS/ABS/ASR
Postojowy: mechaniczny, sprężynowy, działający na koła tylne.
Układ elektryczny
24V, szyna CAN, program sterujący KIBES 32, 2 akumulatory po 225 Ah.
Zbiornik paliwa
Cztery butle kompozytowe o pojemności 320 dm3 każda.

Konstrukcja nadwozia wykonana z profili prostokątnych ze stali nierdzewnej, łączonych ze sobą za pomocą spawania. Poszycia zewnętrzne z paneli aluminiowych (pas podokienny) oraz tworzyw sztucznych (ściany przodu i tyłu, dach), klejone do szkieletu. Klapy boczne aluminiowe.
Ogrzewanie

Elektryczne: agregat wodny połączony z konwektorami i nagrzewnicami, wykorzystujący ciepło odpadowe z układu chłodzenia ogniwa paliwowego i urządzeń elektroenergetycznych.
Wentylacja
Wywietrzniki dachowe sterowane elektrycznie oraz okna przesuwne, zespół wentylacyjny w ścianie przodu oraz wentylatory elektryczne (nawiewowy i wyciągowy) w dachu.
Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej
Drzwi pasażerskie
Układ 2-2-2. Dwuskrzydłowe, otwierane do wewnątrz autobusu.

Liczba miejsc pasażerskich: siedzących 26 – 40, ogółem do 85.
Fotele pasażerskie z tworzywa z miękkimi wkładkami.
Sufit pokryty płytami kompozytowymi, ściany boczne pokryte płytami laminowanymi.
Kabina kierowcy półotwarta z drzwiczkami oraz z pulpitem FAP MVP.
Naprzeciwko drzwi środkowych duży pomost z miejscami stojącymi oraz ze stanowiskiem dla wózka inwalidzkiego.
W drzwiach środkowych ręcznie rozkładana platforma wjazdowa dla wózka inwalidzkiego.
Poręcze malowane proszkowo.

– Oś przednia: ZF, belka sztywna
– Klimatyzacja stanowiska kierowcy
– Fotel kierowcy podgrzewany elektrycznie
– Okna uchylne
– Szyba przednia klejona ze szkła wielowarstwowego, dzielona w pionie
– Poszycia dzielone w pionie i poziomie
– Gniazdo Plug in CCS Combo 2 zlokalizowane za 1 drzwiami
– Kabina kierowcy typu zamkniętego – Układ centralnego smarowania
– System monitorowania ciśnienia i temperatury w oponach
– Automatyczny system gaszenia pożaru w komorze silnika
– Automatyczne włączanie światła mijania o zmroku
– Inteligentny ogranicznik prędkości
– Tempomat
– Blokada alkoholowa/ Immobiliser
– System informacji pasażerskiej
– System unikania kolizji
– System kondycjonowania baterii
– Kontrola trakcji ESC

Galeria zdjęć
Osoby odpowiedzialne za sprzedaż
Marek Ruchlewicz

Marek Ruchlewicz

Dyrektor Handlowy

Woj. Lubelskie, Łodzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Podkarpackie, Podlaskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-Mazurskie

Wojciech Skęczek

Wojciech Skęczek

Dyrektor Regionalny

Woj. Dolnośląskie, Kujawsko-Pomorskie, Lubuskie, Opolskie, Pomorskie, Śląskie, Wielkopolskie, Zachodnio-Pomorskie

Katarzyna Skulich-Matusz

Katarzyna Skulich-Matusz

Specjalista ds. Sprzedaży / Sprzedaż eksportowa