SANCITY 12LFH
SANCITY 12LFH
Nowy polski zeroemisyjny autobus wodorowy przeznaczony do obsługi miejskiego ruchu pasażerskiego.
Rama kratownicowa przestrzenna, integralnie związana ze szkieletem nadwozia, wykonana ze stali nierdzewnej.
Układ napędowy
Silnik: TM4, usytuowany z tyłu autobusu za osią, synchroniczny o mocy do 253 kW, z rekuperacją.
Magazyn energii
Baterie litowo-tytanowe LTO IMPACT, pojemność do 45 kWh, usytuowany na zwisie tylnym.
Ogniwo wodorowe 70kW.
Ładowanie
Plug in, gniazdo CCS Combo 2, zlokalizowane za 3 drzwiami z prawej strony pojazdu.
Ładowanie prądem DC.
Zespoły jezdne
Tylny most: ZF.
Oś przednia: ZF, zawieszenie niezależne.
Koła jezdne: ogumienie 275/70 R22,5.
System ECAS z funkcją przyklęku
Hamulce
Roboczy: pneumatyczny, tarczowy, z układem EBS/ABS/ASR
Postojowy: mechaniczny, sprężynowy, działający na koła tylne.
Układ elektryczny
24V, szyna CAN, program sterujący KIBES 32, 2 akumulatory po 225 Ah.
Zbiornik paliwa
Cztery butle kompozytowe o pojemności 320 dm3 każda.
Konstrukcja nadwozia wykonana z profili prostokątnych ze stali nierdzewnej, łączonych ze sobą za pomocą spawania. Poszycia zewnętrzne z paneli aluminiowych (pas podokienny) oraz tworzyw sztucznych (ściany przodu i tyłu, dach), klejone do szkieletu. Klapy boczne aluminiowe.
Ogrzewanie
Elektryczne: agregat wodny połączony z konwektorami i nagrzewnicami, wykorzystujący ciepło odpadowe z układu chłodzenia ogniwa paliwowego i urządzeń elektroenergetycznych.
Wentylacja
Wywietrzniki dachowe sterowane elektrycznie oraz okna przesuwne, zespół wentylacyjny w ścianie przodu oraz wentylatory elektryczne (nawiewowy i wyciągowy) w dachu.
Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej
Drzwi pasażerskie
Układ 2-2-2. Dwuskrzydłowe, otwierane do wewnątrz autobusu.
Liczba miejsc pasażerskich: siedzących 26 – 40, ogółem do 85.
Fotele pasażerskie z tworzywa z miękkimi wkładkami.
Sufit pokryty płytami kompozytowymi, ściany boczne pokryte płytami laminowanymi.
Kabina kierowcy półotwarta z drzwiczkami oraz z pulpitem FAP MVP.
Naprzeciwko drzwi środkowych duży pomost z miejscami stojącymi oraz ze stanowiskiem dla wózka inwalidzkiego.
W drzwiach środkowych ręcznie rozkładana platforma wjazdowa dla wózka inwalidzkiego.
Poręcze malowane proszkowo.
– Oś przednia: ZF, belka sztywna
– Klimatyzacja stanowiska kierowcy
– Fotel kierowcy podgrzewany elektrycznie
– Okna uchylne
– Szyba przednia klejona ze szkła wielowarstwowego, dzielona w pionie
– Poszycia dzielone w pionie i poziomie
– Gniazdo Plug in CCS Combo 2 zlokalizowane za 1 drzwiami
– Kabina kierowcy typu zamkniętego – Układ centralnego smarowania
– System monitorowania ciśnienia i temperatury w oponach
– Automatyczny system gaszenia pożaru w komorze silnika
– Automatyczne włączanie światła mijania o zmroku
– Inteligentny ogranicznik prędkości
– Tempomat
– Blokada alkoholowa/ Immobiliser
– System informacji pasażerskiej
– System unikania kolizji
– System kondycjonowania baterii
– Kontrola trakcji ESC
Katarzyna Biodrowicz - Biłas
Kierownik Działu Handlu i Marketingu