LIDER 10L

Autobus do nauki jazdy

LIDER 10L

Produkowany na bazie międzymiastowego autobusu LIDER 10, przeznaczony dla ośrodków szkolenia kierowców, kupowany głównie przez wojewódzkie i miejskie ośrodki ruchu drogowego, a także prywatne szkoły nauki jazdy. Stanowisko dla instruktora jazdy umieszczone w miejscu przeznaczonym zwykle dla pilota wycieczek autokarowych.

Specjalistyczne wyposażenie autobusu stanowią:

– rozłączne układy ABS, ASR i ESP,
– lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie dla kierowcy i mechanicznie dla egzaminatora / instruktora (prawe i lewe),
– dodatkowe lusterko wsteczne dla instruktora,
– dodatkowe miejsce dla egzaminatora / instruktora,
– dodatkowy pedał hamulca, co pozwala na przejęcie kontroli hamulców,
– podświetlany wyświetlacz (przód i tył) z literą „L” i napisem „Nauka Jazdy” lub „Egzamin”
– sygnalizacja kierunkowskazów i świateł stopu (widoczne ze stanowiska instruktora jazdy).

Specyfikacja technicznaTechnical specification

Rama podłużnicowo-kratownicowa przestrzenna, integralnie związana ze szkieletem nadwozia, wykonana ze stali nierdzewnej.
Układ napędowy
Silnik: CUMMINS B6.7E6E320C EURO VI, moc 233 kW (317 KM).
Skrzynia biegów: manualna z retarderem elektromagnetycznym.
Zespoły jezdne
Tylny most: ZF.
Oś przednia: ZF, zawieszenie niezależne.
Koła jezdne: ogumienie 10R22,5.
Hamulce
Roboczy: pneumatyczny, tarczowy, z układem EBS/ESC.
Postojowy: mechaniczny z siłownikiem sprężynowym, działający na koła tylne.
Układ kierowniczy
Przekładnia kierownicza: ze wspomaganiem hydraulicznym.
Kolumna kierownicza: regulowana ze zintegrowanym przełącznikiem świateł.
Układ elektryczny
24V, minus na masie, szyna CAN, program sterujący KIBES 32, dwa akumulatory po 205 Ah.

Konstrukcja nadwozia wykonana z profili prostokątnych ze stali nierdzewnej, łączonych ze sobą za pomocą spawania. Poszycia zewnętrzne z blachy chromoniklowej (pas podokienny) oraz tworzyw sztucznych (ściany przodu i tyłu, dach), klejone do szkieletu. Klapy boczne aluminiowe.
Ogrzewanie
Agregat wodny połączony z układem chłodzenia silnika + konwektory + nagrzewnice.
Wentylacja
Wywietrzniki dachowe, zespół wentylacyjny w ścianie przodu oraz wentylator elektryczny (wyciągowy) w dachu.
Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej.
Drzwi pasażerskie

Przednie i środkowe jednoskrzydłowe, otwierane na zewnątrz, sterowane elektropneumatycznie ze stanowiska kierowcy.
Lusterka zewnętrzne
Sterowane elektrycznie, podgrzewane.
Pojemność przestrzeni bagażowej: 3,4 m3.

Liczba miejsc pasażerskich: siedzących 41-43, stojących 13-15, ogółem 54-58.
Fotele pasażerskie wysokie, sztywne z podłokietnikami od strony przejścia.
Sufit i ściany boczne pokryte płytami laminowanymi, podłoga pokryta wykładziną antypoślizgową, półki bagażowe podsufitowe.
Zestaw audio.

– Układ centralnego smarowania
– System ECAS
– System monitorowania ciśnienia i temperatury w oponach
– Automatyczny system gaszenia pożaru w komorze silnika
– Inteligentny ogranicznik prędkości
– Winda do transportu osoby niepełnosprawnej na wózku inwalidzkim oraz miejsce w autobusie do mocowania wózka
– Kamera cofania
– System monitoringu
– Lampy zewnętrzne oświetlające drzwi
– Fotele pasażerskie uchylne
– Wyposażenie foteli (stolik + siateczka + zagłówek z logo)
– Sufit i ściany boczne tapicerowane
– Instalacja 230 V
– CB radio
– Gniazda USB w przestrzeni pasażerskiej
– WiFi
– Zestaw audio-video (odtwarzacz DVD + dwa monitory)
– Lodówka, automat do napojów
– Elektroniczne tablice informacyjne

Galeria zdjęćGallery
Osoby odpowiedzialne za sprzedażPeople responsible for sales

 

Mateusz Bieniasz

Mateusz Bieniasz

Regionalny Manager Sprzedaży