SANCITY 9LE

Autobus niskowejściowy, najmniejszy z rodziny pojazdów przeznaczonych do obsługi ruchu miejskiego i podmiejskiego o wspólnej nazwie SANCITY. Jego niewielkie wymiary sprawiają, że doskonale sprawdza się na ulicach o dużym nasileniu ruchu drogowego. Nieduża pojemność pasażerska to idealne rozwiązanie dla mniejszych miast, ale także dla dużych aglomeracji na linie nocne oraz charakteryzujące się mniejszym obciążeniem pasażerskim. Dodatkową zaletą jest wyjątkowo mała wysokość pojazdu, co ma kluczowe znaczenie dla miast z niskimi wiaduktami czy tunelami.

Możliwość obniżenia stopni wejściowych za pomocą systemu ECAS sprawia, że pasażerowie mają bardzo łatwy i wygodny dostęp do wnętrza autobusu. W pojeździe zastosowano wiele nowoczesnych rozwiązań, które czynią podróżowanie nim bezpiecznym i komfortowym. Model SANCITY 9LE wzbogacił ofertę AUTOSAN jako pierwszy z rodziny. Autobusy tego typu można spotkać w wielu miastach Polski oraz na drogach Włoch, Islandii i Szwecji.

Specyfikacja techniczna

PODWOZIE

Rama kratownicowa przestrzenna, integralnie związana ze szkieletem nadwozia wykonana ze stali nierdzewnej.

Układ napędowy
Silnik: CUMMINS ISB4,5E6210B EURO VI, moc 151 kW (205 KM).
Skrzynia biegów: automatyczna z retarderem.

Zespoły jezdne
Tylny most: DANA.
Oś przednia: ZF, zawieszenie niezależne.

System ECAS z funkcją przyklęku.

Układ hamulcowy
Roboczy: pneumatyczny, tarczowy, z układem EBS.
Postojowy: mechaniczny z siłownikiem sprężynowym, działający na koł tylne.

Układ kierowniczy 
Przekładnia kierownicza: ZF ze wspomaganiem hydraulicznym.
Kolumna kierownicza: regulowana.

Układ elektryczny 
24V, minus na masie, szyna CAN, program sterujący KIBES 32, dwa akumulatory po 200 Ah.

NADWOZIE

Konstrukcja nadwozia wykonana z profili prostokątnych ze stali nierdzewnej, łączonych ze sobą za pomocą spawania. Poszycia zewnętrzne z paneli aluminiowych (pas podokienny) oraz tworzyw sztucznych (ściany przodu i tyłu, dach), klejone do szkieletu. Klapy boczne aluminiowe.

Ogrzewanie 
Agregat wodny połączony z układem chłodzenia silnika + konwektory + nagrzewnice.

Wentylacja 
Wywietrzniki dachowe oraz okna przesuwne, zespół wentylacyjny w ścianie przodu oraz wentylatory elektryczne  (nawiewowy i wyciągowy) w dachu.

Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej.

Drzwi pasażerskie 
Układ 1-2-0.
Przednie jednoskrzydłowe i środkowe dwuskrzydłowe, otwierane do wewnątrz autobusu, sterowane elektropneumatycznie ze stanowiska kierowcy.

Lusterka zewnętrzne
Sterowane elektrycznie, podgrzewane.

WNĘTRZE

Liczba miejsc pasażerskich: siedzących 15-20, stojących 41-48, ogółem max. 64.

Fotele pasażerskie z tworzywa z miękkimi wkładkami.

Sufit i ściany boczne pokryte płytami laminowanymi, podłoga pokryta wykładziną
antypoślizgową.

Kabina kierowcy półotwarta z drzwiczkami oraz z pulpitem FAP+.

Naprzeciwko drzwi środkowych duży pomost z miejscami stojącymi oraz ze stanowiskiem dla wózka inwalidzkiego.

W drzwiach środkowych ręcznie rozkładana platforma wjazdowa dla wózka inwalidzkiego.

Poręcze malowane proszkowo.

WYPOSAŻENIE OPCJONALNE

- Klimatyzacja stanowiska pracy kierowcy.
- Podgrzewany fotel kierowcy.
- Układ centralnego smarowania.
- System monitorowania ciśnienia i temperatury w oponach.
- Automatyczny system gaszenia pożaru w komorze silnika.
- Inteligentny ogranicznik prędkości.
- System monitorowania przestrzeni pasażerskiej.
- System zapowiedzi głosowych.
- System zliczania pasażerów.
- Automat biletowy.
- Stolik do montażu kasy fiskalnej.
- WiFi.
- Zestaw informacyjnych tablic diodowych i kasowników.
- Poręcze chromoniklowe.

Materiały do pobrania

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać najnowsze informacje dotyczące
naszej oferty - wpisz swój adres email.