Sancity 12LF CNG

Autobus niskopodłogowy o długości 12 m zasilany sprężonym gazem ziemnym CNG, przeznaczony do obsługi miejskiego ruchu pasażerskiego. Skonstruowany w odpowiedzi na zainteresowanie przewoźników z poszczególnych miast pojazdami z zastosowanymi napędami alternatywnymi. Eksploatacja tego typu autobusów przyczynia się do poprawy jakości środowiska naturalnego, a przez to do redukcji tak dokuczliwego w ostatnich latach smogu.

SANCITY 12LF CNG, podobnie jak jego odpowiednik z silnikiem diesla, posiada możliwość obniżenia stopni wejściowych za pomocą systemu ECAS, co sprawia, że pasażerowie mają bardzo łatwy i wygodny dostęp do wnętrza autobusu. W pojeździe zastosowano wiele nowoczesnych rozwiązań, które czynią podróżowanie nim bezpiecznym i komfortowym. Paliwo zmagazynowane jest w czterech lub pięciu butlach kompozytowych o pojemności 315 dm3 każda, umieszczonych wzdłużnie na dachu autobusu.

Specyfikacja techniczna

PODWOZIE

Rama kratownicowa przestrzenna, integralnie związana ze szkieletem nadwozia, wykonana ze stali nierdzewnej.

Układ napędowy
Silnik: ISLG6C320 EURO VI, moc 239 kW (320 KM).
Skrzynia biegów: automatyczna z retarderem hydraulicznym.

Zespoły jezdne
Tylny most: ZF.
Oś przednia: ZF, zawieszenie niezależne.
Koła jezdne: ogumienie 275/70 R22,5.

System ECAS z funkcją przyklęku

Hamulce
Roboczy: pneumatyczny, tarczowy, z układem EBS.
Postojowy: mechaniczny, sprężynowy, działający na koła tylne.

Układ kierowniczy
Przekładnia kierownicza: ZF ze wspomaganiem hydraulicznym.
Kolumna kierownicza: regulowana.

Układ elektryczny
24V, minus na masie, szyna CAN, program sterujący KIBES 32, dwa akumulatory po 225 Ah.

Zbiornik paliwa
Cztery butle kompozytowe o łącznej pojemności 252 Nm3 gazu.

NADWOZIE

Konstrukcja nadwozia wykonana z profili prostokątnych ze stali nierdzewnej, łączonych ze sobą za pomocą spawania. Poszycia zewnętrzne z paneli aluminiowych (pas podokienny) oraz tworzyw sztucznych (ściany przodu i tyłu, dach), klejone do szkieletu. Klapy boczne aluminiowe.

Ogrzewanie
Agregat wodny połączony z układem chłodzenia silnika + konwektory + nagrzewnice.
Wentylacja
Wywietrzniki dachowe sterowane elektrycznie oraz okna przesuwne, zespół wentylacyjny w ścianie przodu oraz wentylatory elektryczne (nawiewowy i wyciągowy) w dachu.

Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej

Drzwi pasażerskie
Układ 2-2-2.
Przednie, środkowe i tylne dwuskrzydłowe, otwierane do wewnątrz autobusu, sterowane elektropneumatycznie ze stanowiska kierowcy.

Lusterka zewnętrzne
Sterowane elektrycznie, podgrzewane.

WNĘTRZE

Liczba miejsc pasażerskich: siedzących 25–39, ogółem 92–94.

Fotele pasażerskie z tworzywa z miękkimi wkładkami.

Sufit i ściany boczne pokryte płytami laminowanymi, podłoga pokryta wykładziną antypoślizgową.

Kabina kierowcy półotwarta z drzwiczkami oraz z pulpitem FAP+.

Naprzeciwko drzwi środkowych duży pomost z miejscami stojącymi oraz ze
stanowiskiem dla wózka inwalidzkiego.

W drzwiach środkowych ręcznie rozkładana platforma wjazdowa dla wózka inwalidzkiego.

Poręcze malowane proszkowo.

WYPOSAŻENIE OPCJONALNE

- Silnik ISLG6C300 EURO VI, moc 224 kW (300 KM) lub ISLG6C280 EURO VI, moc 209 kW (280 KM).
- Klimatyzacja stanowiska pracy kierowcy.
- Szyba przednia klejona ze szkła wielowarstwowego, dzielona w pionie.
- Podgrzewany fotel kierowcy.
- Układ centralnego smarowania,
- System monitorowania ciśnienia i temperatury w oponach.
- Automatyczny system gaszenia pożaru w komorze silnika,
- Inteligentny ogranicznik prędkości.
- System monitorowania przestrzeni pasażerskiej.
- System zapowiedzi głosowych.
- System zliczania pasażerów.
- Automat biletowy.
- Stolik do montażu kasy fiskalnej.
- WiFi.
- Zestaw informacyjny tablic diodowych i kasowników.

Materiały do pobrania

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać najnowsze informacje dotyczące
naszej oferty - wpisz swój adres email.